​FAQ - ofte stillede spørgsmål.

1. Hvor gammel skal man være?

Vi har ingen aldersgrænser. Erfaringen siger dog ca. 16 år.

2. Hvornår har I tid?

Vi kan aldrig på forhånd oplyse om, hvornår vi kan tage et arrangement. Vi kan heller ikke på forhånd oplyse, om vi er ledige en bestemt dag eller tidspunkt. Når vi får en bestilling, undersøger vi først, om vi kan skaffe baneplads og instruktør(r). Når det er på plads, sender vi en bekræftelse til dig fra vores side, som du så bedes genbekræfte for endelig aftale.  Det hele plejer at tage om ca. 1-2 dag, ofte dog hurtigere. Omkring weekend, hvor banereservationskontoret er lukket, må påregnes længere svartid.

3. Hvilke våben skyder man med?

Hos os prøver du at skyde med flere forskellige våben, herunder kal. 0.22" pistol, kal 0.38S" revolver og 9 mm pistol.

4. Sikkerhed

Skydesporten har tradition for at have et meget højt sikkerhedsniveau, og skydesporten i Danmark er da også en af de mest sikre sportsgrene der findes. Det vil du også opleve ved vores arrangementer. Vi opererer endda med et sikkerhedsniveau, som er højere end de krav, der normalt stilles til skydning. Før skydning påbegyndes modtager alle en grundig sikkerhedsinstruktion. Udover at alle skal bruge høreværn har vi desuden det krav, at der ved ophold på banen bæres briller/sikkerhedsbriller. Hvis man i forvejen bærer briller er disse OK til de skydninger, vi foretager. Øvrige deltagere får udleveret sikkerhedsbriller. Gravide frarådes at skyde grundet det høje støjniveau, men kan være med som tilskuere. Vores programmer er trinvis opbygget, sådan at man hele tiden føler sig tryg ved situationen. Under skydning har vi 100 % backup af den enkelte deltager. Det betyder, at ingen står og skyder alene. Der er altid en instruktør lige ved siden af skytten. Gunsport leverer gode oplevelser i form af spændende og dynamiske arrangementer, hvor sikkerhed og tryghed følges ad.​

5. Kan man deltage, hvis man er gravid?

Der er ingen sikker viden herom, men vi fraråder deltagelse på grund af det høje støjniveau. Man kan dog sagtens være med og se på i passende afstand.

​6. Er det indendørs eller udendørs?

Hvis vejret er fornuftigt afholdes arrangementerne udendørs. Hvis det er dårligt vejr skyder vi fra et skydehus (uopvarmet) og skiverne står ude i det fri. I skydehuset er der også en varmestue, dersom det skulle blive rigtigt koldt. Husk dog altid fornuftigt tøj og fodtøj til dagen.

7. Hvorår

Arrangementer kan afholdes alle ugedage. Vi afholder kun arrangementer i de lyse timer, dvs. med start senest to timer før solnedgang.

8. Hvad med mad og drikkevarer?

Vi serverer altid lidt at drikke (vand, kaffe eller lignende). I weekenderne og i åbningstiderne er der også en lille kiosk på stedet. Det er tillaldt selv at medbringe, dog kun til eget eller til gruppens brug. Der er generelt ikke tid til spisning under et arrangement, men har I her særlige ønsker efter arrangementet, så kontakt os herom. Det vil så normalt være muligt at låne et lokale til brug herfor.

9. Er der ekstraudgifter?

Nej, vore priser er altid med alt inkluderet.

Andre spørgsmål: Kontakt os endelig, enten på mobil : 22 75 98 20 eller E-mail: kep@kep.dk

E-mail: kep@kep.dk   Mobil: 22 75 98 20